23-02-2012

Laatste 20 reacties:
22/02 - Hoe laat je kinderen groente et..
22/02 - Food Professional Day
22/02 - Kokoswater als natuurlijke isot..
21/02 - Fruit maakt mannen aantrekkelij..
21/02 - Groenten en fruit uit de kas mo..
17/02 - Wintergroenten zijn gezond
16/02 - Uien kunnen overgewicht voorkom..
16/02 - 'Niet te veel waarde hechten aa..
13/02 - Gekookte tomaten verminderen ve..
13/02 - Tomatensector neemt auditvermoe..
09/02 - Verhoog nu je weerstand met vit..
09/02 - Welke groenten helpen bij het o..
08/02 - Antibiotica in groenten
07/02 - Private gezondheidsvoorlichting..
06/02 - Chinese paddenstoel des doods
06/02 - EFSA viert tienjarig bestaan va..
04/02 - Groenteconsumptie jongeren ver..
02/02 - Gebruik van zuivel heeft gunsti..
02/02 - “Wat Kan Ik Dan Nog Wel Eten In..
01/02 - knoflook kan helpen om de bact..

Op de volgende sites staat een link naar onze website:
+groente.startkabel.nl
+voeding.startpagina.nl
+Vers link
+groente.startpagina.nl

Uw link hier?

Google
Beginpagina : : Login : Aanmelden
groenten: Noten > Onderwerp: Word Je Van Noten Dik?

Word Je Van Noten Dik?

18-01-2012 16:56 - door Noten

Vaak krijg ik de vraag of je van noten dik wordt. Veel mensen durven ze niet te eten uit angst dik te worden. Terwijl ze bijvoorbeeld wel cola light drinken en chips en cruesli eten! Hoe zit het nu precies?

Eerst even dit: Noten zijn supergezond! Als je tenminste ongebrande, ongezouten noten neemt en bij voorkeur biologisch. Pas deze pure noten op de goede manier in je voeding en je profiteert van alle voordelen van noten. Zelf eet ik vaak een handje walnoten bij mijn ontbijt en een handje gemengde noten als snack in de middag.

Misverstand over noten
Waar komt het misverstand over noten vandaan? Waarom durven veel mensen geen noten te eten? De belangrijkste verklaring is dat het in dieetland een tijdje in de mode is geweest om alle vetten uit je menu weg te laten. Het idee was dat je van alle vetten dik wordt. En nog steeds denken veel mensen dat, terwijl dit idee al lang achterhaald is.

Je lichaam heeft juist onverzadigde vetten, zoals in noten, nodig! Onder meer voor de elasticiteit van je huid, bescherming van je organen, balans van je hormoonsysteem, je immuunsysteem en voor het functioneren van je hersenen.

Maar Pas Op Voor Bewerkte Noten…
Maar pas op voor alle bewerkte noten, zoals gebrande cashewnoten met zout, partynootjes en tijgernoten en dergelijke. Dat soort noten zijn supervet en superongezond door alle toevoegingen. Je ziet het vaak al aan de verpakking en kijk anders even goed naar de beschrijving. Kies daarom uitsluitend voor pure noten.

Onverzadigde Vetten En Andere Gezonde Voedingsstoffen
Noten zijn een uitstekende bron van deze gezonde onverzadigde vetten en met name omega-3. Walnoten bevatten bijvoorbeeld 57% onverzadigde vetten. Daarnaast zijn noten een bron van anti-oxidanten, vitaminen en mineralen, zoals zink. Amandelen bevatten bijvoorbeeld magnesium, kalium, mangaan, koper, calcium en vitamine E.

Hoeveel Noten Per Dag?
Ook krijg ik vaak de vraag hoeveel noten je per dag kunt eten. Mijn advies is om ‘s ochtends een handje walnoten bij je ontbijt te nemen. En ‘s middags bijvoorbeeld als snack een handje gemengde noten. Wissel dit eens af met bijvoorbeeld een handje amandelen of pistachenootjes. Sommige mensen zijn allergisch voor noten, kies dan andere bronnen van onverzadigde vetten, zoals chiazaad, hennepzaad en pompoenpitten.

Ik hoop dat ik je met deze tip weer een stap verder heb geholpen naar de gezonde lifestyle.

Groetjes,
Inge

REAGEER (klik hier)
Reageer:
Naam:
Titel:
Bericht:
Controle:
Vul bovenstaand getal in:

Wil je persoonlijk reageren op dit onderwerp? Log dan nu in . Of meld je aan om te kunnen reageren.

Ideeen of vragen? Stel ze hier: info@gezondegroenten.nl.