28-01-2012











   

Laatste 20 reacties:
27/01 - "Bladgroenten en noten verklein..
27/01 - ThankYouNature op de Gezondhei..
27/01 - Alligatorpeper goed voor diabet..
25/01 - Luteoline uit agf blokkeert kan..
25/01 - Poging Britse firma gember te p..
23/01 - Goed slapen met kersensap
21/01 - Bananenchips bevatten 30% minde..
21/01 - Mediterraan dieet halveert kans..
19/01 - Nieuw paddenstoelproduct vermin..
19/01 - Tomaten zitten vol antioxidante..
18/01 - Spruitenspektakel voor scholier..
18/01 - Word Je Van Noten Dik?
17/01 - Europeanen eten te weinig groen..
17/01 - "Kiemgroenten zijn extreem gezo..
13/01 - Gezonde levensstijl met avocado
13/01 - Vruchten- en groentesapconcentr..
13/01 - MoestuinCoach helpt kinderen me..
12/01 - Minder verkoudheidsklachten doo..
11/01 - Nood aan meer energie? Voeg dan..
11/01 - "Bewerkte aardbei even gezond a..





Op de volgende sites staat een link naar onze website:
+groente.startkabel.nl
+voeding.startpagina.nl
+Vers link
+groente.startpagina.nl

Uw link hier?


Google
: Login : Aanmelden

"Bladgroenten en noten verkleinen kans op beroerte"

27-01-2012 22:32 in groenten

Zweedse onderzoekers:

Mensen die meer voeding eten dat rijk is aan het mineraal magnesium lijken hun kans op een beroerte te verminderen. Dat blijkt uit een studie van het Karolinska Instituut in Zweden. Het verband tussen magnesium in de voeding en de kans op een beroerte was het duidelijkst bij ischemische beroertes. Deze treden op als een bloedvat in de hersenen wordt geblokkeerd door gestold bloed. De kans op dit type beroerte vermindert met 9 procent voor elke extra 100 milligram magnesium, die een persoon per dag consumeert.

ThankYouNature op de Gezondheidsbeurs

27-01-2012 22:29 in groenten

consumenten enthousiast

De Nationale Gezondheidsbeurs heeft dit jaar ruim 25. 000 bezoekers getrokken. Op de beurs kwamen bezoekers van alles te weten op het gebied van gezondheid en een gezonde leefstijl. ThankYouNature was hier aanwezig om bezoekers te informeren over de gezonde werking van verse groenten en fruit. Het was voor ons erg spannend om de reacties van het grote publiek te horen.

Luteoline uit agf blokkeert kankercellen

25-01-2012 14:34 in groenten

Uit onderzoek van de Universiteit van Hallym uit Zuid-Korea blijkt dat het anti-oxidant luteoline, die in veel groente en fruit voorkomt, preventief helpt tegen het verspreiden van darmkanker. Het onderzoek wijst erop dat luteoline de kankercellen blokkeert en zo voorkomt dat de ziekte zich verspreidt. Onderzoekers houden zich nu bezig met de vraag of luteolin uit groente en fruit kan worden gehaald om zo een effectief anti-kanker medicijn te produceren.

. .

Poging Britse firma gember te patenteren verijdeld

25-01-2012 14:33 in probleem

India heeft een poging van een Brits farmaceutisch bedrijf verijdeld om een patentclaim te leggen op het gebruik van gember voor de behandeling van verkoudheid.

Terwijl de Indiërs al generaties lang hun huismiddeltjes zoals 'adrak chai' drinken, heeft Nicholas John Larkins uit London op 16 maart 2006 een patentaanvraag ingediend onder nummer GB2436063 en getiteld "Farmaceutische samenstelling voor de behandeling van overmatige slijmproductie" bij het Britse octrooibureau. Het bedrijf claimde een 'unieke vondst' in het gebruik van gember (Zingiber officinale) en kutki (Picrorhiza kurroa) voor de behandeling van hoest- en longziekten.

"Binnen twee weken had India het bewijs tegen de piraterij van de traditionele medicinale kennis en dat werd gesanctioneerd door het Britse octrooibureau in 2011", aldus een functionaris van het Ministerie van Volksgezondheid.

Bron: timesofindia.

Goed slapen met kersensap

23-01-2012 21:07 in groenten

Slaap jij slecht? Misschien helpt een glas kersensap voor het slapen gaan. Volgens wetenschappers van de School of Life Sciences van de Northumbria University verbetert kersensap de kwaliteit en duur van de slaap, meldt Daily Mail.

De onderzoekers laten weten dat dit komt door het hoge gehalte melatonine in kersen. Melatonine is een hormoon dat de slaapcyclus van het lichaam regelt. De bevindingen van het onderzoek zullen volgens de onderzoekers vooral ten goede komen aan degenen die moeite hebben met slapen als gevolg van slapeloosheid, ploegendienst of een jetlag.

Alligatorpeper goed voor diabetici

23-01-2012 21:03 in groenten

De alligatorpeperplant is goed voor diabetes omdat deze het suikergehalte controleert en beschermt tegen blindheid en amputatie. Alligatorpeper wordt al lang gebruikt en uit recent onderzoek is gebleken dat deze een suikerverlagend effect heeft. Het onderzoek is gedaan met ratten. Enkele kregen alligatorpeper toegediend en andere metformin.

Na zes dagen zag je bij alligatorpeper al resultaat, terwijl de metformin na veertien dagen pas werkte.

Pagina 1 van 160   1 : 2 : 3 : 4 : 5 : 6 :   Volgende Laatste
Ideeen of vragen? Stel ze hier: info@gezondegroenten.nl.